مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: از اسفند ۱۴۰۰ تاکنون ۷۵۰ واحد مسکن محرومین در استان ساخته و تحویل متقاضیان شده است.

تنها مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی در برنامه میز خبر صدا و سیمای استان گفت: طبق سرشماری سال ۹۵ در استان ۸۸ هزار  و ۸۳۵ واحد مسکن محرومین برای مقاوم سازی شناسایی شده که تاکنون کار ۵۰ هزار واحد انجام و ۳۸ هزار و ۸۰۰ واحد دیگر نیاز به مقاوم سازی دارد.

او افزود: در مورد مشارکت در ساخت مسکن محرومین نیز کار مشارکت و ساخت ۱۱ هزار واحد در سال ۹۸ تا ۹۹ کلید خورده و تاکنون ۱۰ هزار و ۳۹۰ واحد انجام شده است.


بیشتر بخوانید


تنها بیان کرد: همزمان کار  مشارکت در ساخت ۵ هزار واحد به همت کمیته امداد در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی عنوان کرد: از کل ۲۰ هزار واحدی که بنیاد مستضعفان کار ساخت آن را در کشور به کمک سایر  دستگاه‌ها بر عهده گرفته است، هزار واحد سهمیه استان بوده که ساخت آن از سال ۱۴۰۰ شروع و تاکنون ۷۵۰ واحد ساخته شده است.

متقاضیان مسکن روستایی با اطلاع از طرح‌ها اقدام به ساخت کنند

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ساخت و ساز در روستا‌ها در بافت مصوب روستایی است و دستگاه‌های خدمات رسان زیرساخت ها را طبق همین محدوده‌ها تأمین می‌کنند.

او افزود: گا‌هاً مواردی پیش می‌آید که افراد خارج از محدوده طرح اقدام به ساخت و ساز می‌کنند و در این صورت امکان ارائه خدمات زیرساختی در آن قسمت وجود ندارد؛ بنابراین از افراد می‌خواهیم با هماهنگی دهیاری روستا، بنیاد مسکن و با اطلاع از طرح و موقعیت زمین اقدام به ساخت و ساز کنند تا در بحث زیرساخت‌ها به مشکل نخورند.

عباس زاده بیان کرد: در زمینه نهضت ملی مسکن نیز تاکنون ۴ هزار هکتار از اراضی جدید در حال الحاق است که بحث تأمین زیرساخت‌های آن جزو اولویت‌های ما است و در حال انجام است؛ البته برنامه‌ای زمان بر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به اینکه توان دستگاه‌های اجرایی و بودجه‌هایشان محدود است، نیاز به صبوری است؛ البته کار در حال انجام است و هیچ دستگاهی نمی‌تواند در انجام وظیفه خود کوتاهی کند.

او عنوان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن از آنجایی که زمین‌ها ویلایی است کار تأمین زیرساخت‌های آن‌ها زمان بر و هزینه بر‌ است، اما در حال انجام است و از افرادی که زمین تحویل گرفته اند نیز می‌خواهیم شروع به کار کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار